PT GRUPPER

Alle gruppetimene varier ettersom de tilrettelegges de deltakerne som har meldt seg på den aktuelle timen. Derfor er beskrivelsen under veiledende.

Alle skal kunne delta på alle timene, så langt det ikke er en sykdom, skade eller annet som gir en ekstra utfordring. Ta gjerne kontakt med meg for en prat.

Sjekk nederst på siden for komplette opplegg; Ditt Mål 3M og X-run team, som er mer omfattende og inkluderer bl.a. trening, kosthold og mental trening/coaching.

STYRKETRENING

Funksjonell styrketrening for hele kroppen, der fokuset er på riktig teknikk og øvelser som involverer flere muskler på en gang, slik at man får en effektiv økt. Vi hovedsakelig kroppsøvelser, men også strikker og ekstra vekt i form av flasker og sandsekker.

Lillehammer, Strandpromenaden: mandag kl. 17.30- 18.30 og onsdag kl. 18.30- 19.30

Gausdal, Follebu: mandag kl. 20.00 – 21.00 og «Guttegruppe» onsdag kl. 21.00 – 22.00

UTHOLDENHETSTRENING

Utholdenhetstreningstimene varierer litt etter årstid, og ønske og forutsetninger til deltakerne. Vi jogger eller løper lange turer, kjører intervaller og fokuserer på løpeteknikk.
Vi bruker bungeestrikk og sandsekker til styrkeutholdenhetsøkter, som både styrker kroppen og gir god puls.

Lillehammer, Strandpromenaden: onsdager kl. 17.30 – 18.30

Gausdal, Follebu: onsdag kl. 20.00 – 21.00

LØPEKURS

I løpet av kurset vil vi være igjennom løpeteknikk, som forsterker løpesteget/løpsøkonomi og minimerer skaderisikoen hvordan legge opp løpeturer i forhold til ønsker og mål, og forskjellige nivåer, mobilitet og uttøying i forhold til løping, styrkeøvelser som virker skadeforebyggende og styrker løpesteget.

Kurset består av 10 treningstimer, koster 1450,- kr og har egen påmelding.

Høst – 19:
Lillehammer, Jørstadmoen: mandager kl. 18.45 – 19.45

MOBILITET&BEVEGELIGHET TRENING

Enkelt forklart er mobilitet og bevegelighet din evne til å ta ut fullt bevegelsesutslag over en eller flere ledd. Det er mye vi ikke vet om bevegelighet, eller hva mangelen på den kan være. Det kan være muskulært, nevrologiske eller mentale årsaker eller at vi helt enkelt har strukturer i skjelettet som forhindrer fullt bevegelsesutslag. Yoga er kanskje den mest kjente formen for bevegelighetstrening, og jeg bruker en del kjente øvelser derifra, i tillegg til mange andre. Jeg jobber også med bevisstgjøring i forhold til kroppen, og pust, i disse timene.

Mobilitet begrenses av alder, leddets utforming, ligamenter, myofascielt vev og dine dagligdagse bevegelser og gjøremål. Den største faktoren på dårlig mobilitet er de dagligdagse bevegelsene dine. Desto mindre man beveger seg, desto mindre mobil blir man. Selv om man er 20 år, så kan stillesittende arbeid og lite fysisk aktivitet gjøre at man føler seg betraktelig eldre grunnet den dårlige mobiliteten.

Mobilitetstrening gir økt velvære, øker og vedlikeholder bevegeligheten, kan gi økt prestasjoner i andre treningsformer, bedrer kroppsholdningen, og forebygger skader og feilbelastninger.

Dette er en fint time å kombinere med den før og etter, på mandager.

Lillehammer, Strandpromenaden: mandager kl. 16.30 – 17.30

BUNGEE TRENING
 (STYRKE)

Styrketrening kombinert med bungeestrikk. R.O.P.E.S. Bungee-Training er et enkelt, funksjonelt og morsomt, norsk treningskonsept, som jeg er sertifisert instruktør og ambassadør for.  I bungeetimen jobber man parvis i intervaller, og får dere en komplett treningsøkt som utfordrer utholdenhet, hurtighet, spenst og styrke – der hele kroppen – og hodet – blir involvert!

Bungeestrikk blir brukt på mandagstimen kl. 17.30 – 18.30 
– i sommerhalvåret og så lenge det er bart på bakken.

SENIOR TRENING

Uansett hvor gammel du er og om du ikke har trent tidligere, vil trening som senior redusere og forebygge aldersrelaterte fysiske og psykiske forandringer. Menn og kvinner kan, uansett alder, forbedre både kondisjon, styrke, bevegelighet, koordinasjon og balanse.

Selv om man også har trent mye tidligere, så bør man trene litt annerledes når man blir eldre. Og man har kanskje nye utfordringer å ta hensyn til. Det er dette jeg tar tak i og fokuserer på- eksplosiv styrke, koordinasjon og balanse er viktig, i tillegg til grunnstyrke til hverdagslige gjøre mål og ikke minst utholdenhet.

Lillehammer, Strandpromenaden: ta kontakt

GRAVID&BARSEL TRENING

Enten du er gravid eller nettopp har blitt mamma, er det viktig å starte med det viktigste, og det er bekkenet. Vi fokuser også på tyngeforflytningen som kroppen er igjennom i graviditeten, og ikke minst hvordan man skal holde kroppen etter at magen er borte. Noen trenger lengre tid på dette enn andre, og her får alle individuell oppfølging, råd og tips til øvelser, som også kan gjøres hjemme.
Når «grunnmuren» er på plass, kan vi fortsette med å bygge videre og ta for oss generell styrketrening for hele kroppen, og lett utholdenhetstrening. Da er vi også innom temaer som riktig løfteteknikk, ammestilling og feilbelastning for skulder, opptrening av mage, bekkenstabilitet og balanse.

Lillehammer, Strandpromenaden: fredager kl. 10.00 – 11.00

Gausdal, Follebu: ta kontakt

PRISER:

1500,- kr for 10 klipp/2800,- kr for 20 klipp/3900,- kr for 30 klipp.
Et klipp/trening er 60 minutter.

Det er begrenset antall plasser på timene, ettersom jeg skal ha muligheten til å kunne følge opp hver enkelt. Det er mulig å melde seg på flere timer.

Ta kontakt for påmelding eller om du ønsker mer informasjon.
E-post: post@dittmal.no
TLF/SMS: 4728 5349

KOMPLETTE OPPLEGG:
X-RUN TEAM

X-Run er Norges tøffeste terrenghinderløp – fylt med spenning, adrenalin og moro. Konkurransen foregår i rå norsk natur med 20–25 hinder fordelt på en strekning på 5–6 km. Hinderene våre er varierte og utfordrer styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon og ikke minst det mentale på forskjellige plan. I lagkonkurransen er samarbeid, og mestring nøkkelen, og ett lag består av 3 personer.

Det er dette jeg og mine lag tar videre…konkurranse med seg selv og ikke minst mestring!!! Vi trener godt gjennom et år, slik at alle er forberedt og kan klare dette. Er det noen som ønsker å sette mål om et godt resultat, er det også mulighet for dette.

Vil du være med på et Ditt Mål team, så gjelder følgende:
1. Du må trene med meg to ganer i uka- en styrke og en utholdenhet. Da enten 1 til 1 eller i en av PT gruppetimene.
2. Du blir medlem i en egen facebookgruppe, der jeg legger ut fokusområder, treningsprogram, treningsplaner, kostholdsråd og selvfølgelig er tilgjengelig for råd og tips. I tillegg kan en kommunisere med de andre medlemmene, støtte hverandre og finne treningspartnere.
3. Egen x-run trening, bare for deltakere (litt avhengig av hvor og når løpet blir):
– Høsten/vinteren 2018: 1-2 trening i måneden
– Vinteren 2019: 1-2 treninger i måneden
– Våren 2019: hver uke
– Sommeren 2019: her vil vi avtale felles- og egentrening rundt ferie og frem til løpet.
*antageligvis søndag kveld og/eller fredag morgen/formiddag
4. Individuell oppfølgning angående hva DU trenger å trene på i forhold til x-run.

Du vil få lagt alt tilgjengelig for en bra prestasjon, men det krever også dedikasjon og egen innsats, men vi er en gruppe og ett/flere lag, så vi støtter, heier og «backer» hverandre opp. Når vi nærmer oss løpet, vil jeg sette lagene sammen slik jeg mener er best i forhold til å hjelpe og støtte hverandre, og nivå. Det er selvfølgelig lov å komme med ønsker og innvendinger, om to eller flere har lyst å stille sammen.

Vi vil også trenge 1-2 «back-ups»/innbyttere, i tilfelle noen ikke skulle kunne stille…disse blir selvsagt med på all trening, hele opplegget og er fotograf, støtteapparat og heiagjeng om de ikke må hoppe inn for noen.

Vi reiser og bor sammen, og har et sosialt opplegg rundt hele løpet, uansett hvor det blir. Alle utgifter i forbindelse med løpet og reisen dekkes av deltakerne selv. X-run anbefaler også at man har ulykkesforsikring.

DITT MÅL 3M

Ditt Mål 3M er et intensivt treningsprogram som varer i tre måneder. Det er for dem som ønsker å komme i form, forme kroppen og få mer markante muskler. Opplegget varer i 3 måneder, og vi fokuserer på 3 mål: fysisk trening, optimalisering av kosthold og mental styrketrening.

Ditt Mål 3 M treningene gjennomføres to ganger i uken, der vi fokuserer på styrkeutholdenhet (og riktig teknikk for mer effektive øvelser). I tillegg vil hver deltaker få utlevert et eget styrketreningsprogram for egentrening.

Alle som er friske kan delta, og det kreves ingen forkunnskaper. Deltakerne får individuell oppfølgning hele veien, på alle felt, derfor har gruppen en maks begrensning på 8 deltakere. For å få maksimalt resultat av Ditt Mål 3M må en være dedikert og gå fullt inn for dette, men en bestemmer selvsagt selv hvor stor innsats man legger ned.

Ditt Mål 3M er omfattende i at man også lærer veldig mye- fordi jeg tror at kunnskap skaper motivasjon. Så opplegget gir deg alle verktøy for å få en varig og sunn livsstil. Hver uke får deltakerne oppgaver for optimalisering av kostholdet, der deltakerne har mulighet til innlevering for å få tilbakemelding. Ved oppstart får deltakerne utregnet sitt optimale kaloriinntak, og tips og råd i forhold til målsetning.

For å klare en varig livsstilsendring må hodet være med, og vi jobber ukentlig med oppgaver for å bli sterkere mental. Vi jobber med å finne vår livsfilosofi, sette målsetning, hvordan man skal takle utfordringer og motivasjon, for å nevne noen. Og deltakerne har alltid muligheter for å komme med innspill på hva de trenger hjelp til.

Oppstart: Ta kontakt