PT grupper

PT GRUPPETRENING

Alle gruppetimene varier ettersom de tilrettelegges de deltakerne som har meldt seg på den aktuelle timen. Derfor er beskrivelsen under bare veiledende.

Alle skal kunne delta på alle timene, så langt det ikke er en sykdom, skade eller annet som gir en ekstra utfordring. Ta gjerne kontakt med meg for en prat.


STYRKETRENING

Funksjonell styrketrening for hele kroppen, der fokuset er på riktig teknikk og øvelser som involverer flere muskler på en gang, slik at man får en effektiv økt. Vi hovedsakelig kroppsøvelser, men også strikker og ekstra vekt i form av flasker og sandsekker.

Lillehammer, Strandpromenaden: onsdag kl. 18.30- 19.30

Gausdal, Follebu: mandag kl. 20.00 – 21.00 og «guttegruppe» kl. 21.00 – 22.00

UTHOLDENHETSTRENING

Utholdenhetstreningstimene varierer litt etter årstid, og ønske og forutsetninger til deltakerne. Vi jogger eller løper lange turer eller kjører intervaller, vi bruker bungeestrikk og sandsekker til styrkeutholdenhetsøkter, som både styrker kroppen og gir god puls.

Lillehammer, Strandpromenaden: mandager kl. 16.30 – 17.30

Lillehammer, Jørstadmoen: onsdag kl. 16.15 – 17.15

Gausdal, Follebu: onsdag kl. 20.00 – 21.00

BUNGEETRENING

R.O.P.E.S. Bungee-Training er et enkelt, funksjonelt og morsomt, norsk treningskonsept, som jeg er sertifisert instruktør og ambassadør for.  I bungeetimen jobber man parvis i intervaller, og får dere en komplett treningsøkt som utfordrer utholdenhet, hurtighet, spenst og styrke – der hele kroppen – og hodet – blir involvert!

Lillehammer, Strandpromenaden: mandag kl. 18.30 – 19.30

X-RUN GRUPPE: et komplett opplegg

X-Run er Norges tøffeste terrenghinderløp – fylt med spenning, adrenalin og moro. Konkurransen foregår i rå norsk natur med 20–25 hinder fordelt på en strekning på 5–6 km. Hinderene våre er varierte og utfordrer styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon og ikke minst det mentale på forskjellige plan. I lagkonkurransen er samarbeid, og mestring nøkkelen, og ett lag består av 3 personer.

Det er dette jeg og mine lag tar videre…konkurranse med seg selv og ikke minst mestring!!! Vi trener godt gjennom et år, slik at alle er forberedt og kan klare dette. Er det noen som ønsker å sette mål om et godt resultat, er det også mulighet for dette.

Vil du være med på et Ditt Mål team, så gjelder følgende:
1. Du må trene med meg to ganer i uka- en styrke og en utholdenhet. Da enten 1 til 1 eller i en av PT gruppetimene.
2. Du blir medlem i en egen facebookgruppe, der jeg legger ut fokusområder, treningsprogram, treningsplaner, kostholdsråd og selvfølgelig er tilgjengelig for råd og tips. I tillegg kan en kommunisere med de andre medlemmene, støtte hverandre og finne treningspartnere.
3. Egen x-run trening, bare for deltakere (litt avhengig av hvor og når løpet blir):
– Høsten/vinteren 2018: 1-2 trening i måneden
– Vinteren 2019: 1-2 treninger i måneden
– Våren 2019: hver uke
– Sommeren 2019: her vil vi avtale felles- og egentrening rundt ferie og frem til løpet.
*antageligvis søndag kveld og/eller fredag morgen/formiddag
4. Individuell oppfølgning angående hva DU trenger å trene på i forhold til x-run.

Du vil få lagt alt tilgjengelig for en bra prestasjon, men det krever også dedikasjon og egen innsats, men vi er en gruppe og ett/flere lag, så vi støtter, heier og «backer» hverandre opp. Når vi nærmer oss løpet, vil jeg sette lagene sammen slik jeg mener er best i forhold til å hjelpe og støtte hverandre, og nivå. Det er selvfølgelig lov å komme med ønsker og innvendinger, om to eller flere har lyst å stille sammen.

Vi vil også trenge 1-2 «back-ups»/innbyttere, i tilfelle noen ikke skulle kunne stille…disse blir selvsagt med på all trening, hele opplegget og er fotograf, støtteapparat og heiagjeng om de ikke må hoppe inn for noen.

Vi reiser og bor sammen, og har et sosialt opplegg rundt hele løpet, uansett hvor det blir. Alle utgifter i forbindelse med løpet og reisen dekkes av deltakerne selv. X-run anbefaler også at man har ulykkesforsikring.

SENIOR TRENING

Uansett hvor gammel du er og om du ikke har trent tidligere, vil trening som senior redusere og forebygge aldersrelaterte fysiske og psykiske forandringer. Menn og kvinner kan, uansett alder, forbedre både kondisjon, styrke, bevegelighet, koordinasjon og balanse.

Selv om man også har trent mye tidligere, så bør man trene litt annerledes når man blir eldre. Og man har kanskje nye utfordringer å ta hensyn til. Det er dette jeg tar tak i og fokuserer på- eksplosiv styrke, koordinasjon og balanse er viktig, i tillegg til grunnstyrke til hverdagslige gjøre mål og ikke minst utholdenhet.

Lillehammer, Strandpromenaden: torsdager 09.00 – 10.00

GRAVID&BARSEL TRENING

Enten du er gravid eller nettopp har blitt mamma, er det viktig å starte med det viktigste, og det er bekkenet. Vi fokuser også på tyngeforflytningen som kroppen er igjennom i graviditeten, og ikke minst hvordan man skal holde kroppen etter at magen er borte. Noen trenger lengre tid på dette enn andre, og her får alle individuell oppfølging, råd og tips til øvelser, som også kan gjøres hjemme.

Når «grunnmuren» er på plass, kan vi fortsette med å bygge videre og ta for oss generell styrketrening for hele kroppen, og lett utholdenhetstrening. Da er vi også innom temaer som riktig løfteteknikk, ammestilling og feilbelastning for skulder, opptrening av mage, bekkenstabilitet og balanse.

Lillehammer, Strandpromenaden: torsdager 12.00 – 13.00

Gausdal, Follebu: FULLT (ta kontakt for interesse)

Prisen:

1500,- kr for 10 klipp/2800,- kr for 20 klipp/3900,- kr for 30 klipp.
Et klipp/trening er 60 minutter.

Det er begrenset antall plasser på timene, ettersom jeg skal ha muligheten til å kunne følge opp hver enkelt. Det er mulig å melde seg på flere timer.

Ta kontakt for påmelding eller om du ønsker mer informasjon.
E-post: post@dittmal.no
TLF/SMS: 4728 5349